Nieuws

Toscani komende twee jaar websitepartner van Excelsior

3 oktober 2019

Toscani is de komende twee jaar de nieuwe websitepartner van Excelsior Rotterdam. Het bedrijf uit Maassluis zal niet alleen onze site op technisch gebied gaan onderhouden, maar gaat tevens aan de slag met een geheel nieuwe website. De lat ligt hoog, want Toscani wil de prijs voor beste voetbalwebsite in de wacht slepen!

Websites
,,Toen mijn voormalige compagnon in de kroeg aan me vroeg: ‘Ik ga een zaak beginnen, doe je mee?’ twijfelde ik geen moment’’, vertelt eigenaar Randolph Plomp. ,,Destijds zijn we als een traditioneel reclamebureau begonnen, totdat een vaste klant in 2001 vroeg of wij ook websites maken. Tuurlijk, zeiden we, al hadden we dat nog nooit gedaan in de tijd dat alleen startpagina.nl bestond. We zijn toen een website gaan maken voor die klant en daarna volgden er steeds meer.”

Meegegroeid
Inmiddels bestaat ruim 80 procent van het werk van Toscani uit websites, webshops en apps. We onderscheiden ons door onze technische kennis en met behulp van verschillende programmeertalen vinden we het antwoord op de vragen van bedrijven. ,,Het ging na die eerste website die we maakten heel erg hard met internet en wij zijn daarin meegegroeid. Daarnaast maken we ook nog traditioneel drukwerk’’, vult Randolph aan. ,,Ik vind dat stiekem nog steeds leuk om te doen. Als er nieuw drukwerk binnenkomt, ruik ik aan het papier. Dat vind ik heerlijk.’’

Gewoon gezellig
Toscani – dat onderdeel is van Keytoe Ventures – deed negentien jaar amper aan netwerken en reclame. Veel klanten zijn het bedrijf al jaren trouw. Persoonlijk contact en mond-tot-mond toch zijn daarom het belangrijkste. Vorig jaar werd het bedrijf lid van de Excelsior Business Club. ,,Ik was daarvoor een paar keer mee geweest met Peter de Gier van De Gier Wonen en het laagdrempelige sprak me enorm aan. Het is ‘gewoon gezellig’ en daardoor komen ondernemers bij Excelsior op een prettige manier met elkaar in contact.’’

Doen!
Projectmanager Kevin van der Burg van Toscani is al lang één van de trouwste supporters van Excelsior en daarom aarzelde het bedrijf niet toen de club deze zomer op zoek was naar een nieuwe partner voor de website. Randolph: ,,Ik gooi dit soort beslissingen altijd bij ons in de groep en vrijwel iedereen zei meteen: doen! Wij gaan de huidige site beheren en daarnaast gaan we aan de slag met een geheel nieuwe website. Ons doel is uiteindelijk om de prijs te winnen voor de mooiste voetbalclubwebsite van Nederland.’’

Terug naar overzicht