Tweede DHL lesweek bij Playing for Success

7 juni 2016

De leerlingen van Playing for Success maken deze week weer kennis met DHL en de wereld van logistiek tijdens een speciale lesweek. DHL is een van de partners van Excelsior4All en naamgever van het leercentrum van Stadion Woudestein. In het afgelopen businessmagazine stond onderstaand artikel over de samenwerking.

Logische stap
Voor DHL was samenwerking met Excelsior4All een logische stap, vertelde Michel Clausing VP Sales & Customer Service van DHL Parcel Benelux eerder dit seizoen bij de ondertekening van de overeenkomst: ,,DHL heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan, net als moederbedrijf Deutsche Post. MVO is in ons hele bedrijf verweven. Hetzelfde zien wij bij Excelsior en daarom zijn wij deze overeenkomst aangegaan.’’

Lesweek
,,Wij zijn natuurlijk trots dat een bedrijf als DHL onze projecten steunt’’, stelt MVO-manager Niels Redert van Excelsior4All. ,,DHL is een van de Sterrenpartners van Excelsior4All, naamgever van het leercentrum. Daarnaast zet het bedrijf zich actief in voor Excelsior4All. Zo hebben we al twee keer een speciale lesweek gehad bij Playing for Success, die geheel in het teken stond van logistiek. Deze module werd samengesteld met medewerking van DHL en gegeven met hulp van DHL’ers.’’

Wow-omgeving
Tijdens deze lesweek kwamen de leerlingen van Playing for Success – die gedurende twaalf weken een bijscholingsprogramma volgen in de Wow-omgeving van Stadion Wouestein – in contact met de wereld van de logistieke dienstverlening en het bedrijf DHL. Leerlingen gingen op speurtocht in en rond het stadion, waarbij zij opdrachten kregen die te maken hadden met vervoer en transport. Als extra onderdeel volgden ze tevens de instructie over het gevaar van de dode hoek bij vrachtwagens, die DHL landelijk organiseert in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland.

Medewerkers
,,Wij vinden Playing for Success van Excelsior4All een heel mooi initiatief en daar willen wij als bedrijf graag een bijdrage aan leveren. Niet alleen financieel, maar ook concreet’’, stelt Stephanie Ganzeboom van DHL. ,,Wij willen echt zichtbaar uiting geven aan de samenwerking tussen DHL en Excelsior4All. Door medewerkers een bijdrage te laten leveren aan maatschappelijke projecten kweken wij veel goodwill binnen ons bedrijf. Via onze eigen stichting proberen wij medewerkers ook te faciliteren zodat zij zich maatschappelijk kunnen inzetten en met de lesweek voor Playing for Succes doen we eigenlijk hetzelfde.’’

Betrokkenheid
Volgens Ganzeboom zorgt dit voor betrokkenheid aan beide kanten. ,,Kinderen zien onze koeriers regelmatig in het straatbeeld en misschien komen ze ook bij hen thuis met pakketjes aan de deur. Onze koeriers vinden het ontzettend leuk om over hun werk te vertellen. Wat houdt het precies in om koerier te zijn? Hoe pak je een bus op de juiste manier in? Daarnaast vertellen ze over veiligheid. Zo laten ze kinderen zien wat een dode hoek is. Naast Playing for Success zijn medewerkers van ons ook betrokken bij Talentontwikkeling = Topsport, bedoeld voor vrouwen van 16 tot 26 jaar. Twee HR-collega’s van DHL verzorgen een workshop over netwerken.’’

Playing for Success
,,Deze manier van werken past heel erg bij Excelsior4All’’, zegt Niels Redert. ,,Onze partners zetten zich als het even kan actief in voor onze projecten, uitgaand van hun eigen expertise. Zo hebben ook medewerkers van Mazars zich ingezet, door rekenlessen te geven aan de kinderen. In totaal hebben afgelopen jaar 225 leerlingen deelgenomen aan Playing for Success, dat als doel heeft om kinderen die tijdelijk onderpresteren op hun eigen school weer op weg te helpen. Wij laten ze zien dat leren leuk is en dat zij meer kunnen dan ze soms denken, waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgen.’’

 

Banner_ticketsovolgendewedstrijd_750x100_Ex4All

Terug naar overzicht